zondag 25 maart 2018

Locatie:
 Develhof

Rond de erediensten
Zondag 25 maart is het Palmzondag. Op deze dag wordt de feestelijke intocht van Jezus in Jeruzalem herdacht. De vele pelgrims, die vanwege Pesach, het joodse feest van de ongezuurde broden (ook wel joods Pasen genoemd) in de stad waren, verwelkomden hem met palmtakken. Volgens de evangeliën wist Jezus op dit moment al dat lijden en dood hem te wachten stond. Palmpasen is dan ook de start van de zogenaamde ‘stille week’. Een week waarin wij stilstaan rond het lijden en sterven van Jezus Christus. De kinderen zullen tijdens deze dienst palmpasenstokken versieren en in processie door de kerk lopen, begeleid door dwarsfluit bespeeld door José de Jong. Verder zal Björn Hoogenes de piano bespelen en Gerard de Wit het orgel. Het thema van deze dienst is verwachting. Wat verwachtten de Judeeërs in de tijd van Jezus van Zijn intocht en wat verwachten wij vandaag de dag? Op Goede Vrijdag zullen wij in alle rust en stilte luisteren naar de koralen uit de Johannes Passion onder leiding van Gerard de Wit, afgewisseld met lezingen uit het lijdensverhaal vanuit het Johannes evangelie. Daarna volgt op zondag 1 april het hoogtepunt van het kerkelijk jaar, dan vieren we de opstanding van onze Heer Jezus Christus. Dood en graf konden Hem niet houden. Tijdens deze feestelijke dienst speelt Lennart Moree op piano, Ellister van der Molen op trompet en Jan Moelker neemt plaats achter het orgel. Ik hoop dat zoveel mogelijk gemeenteleden deze dienst kunnen bezoeken en neem gerust vrienden of bekenden mee. De Heer is waarlijk opgestaan!